Cunoasteti-va drepturile. Este foarte important pentru fiecare angajat sa isi cunoasca drepturile deoarece lipsa de informare si teama de a actiona sunt principalele aspecte care incurajeaza angajatorul sa-si continue comportamentul de exploatare.

Nu reactionati la agresivitate cu agresivitate. Un astfel de comportament poate fi valorificat de catre angajator si folosit impotriva dumneavoastra. Comportamnetul diplomat dar ferm este foarte important in astfel de cazuri. Daca alegeti sa va spuneti parerea sau sa va manifestati nemultumirea, evitati jignirile sau amenintarile pentru ca nu aduc nimic contructiv.

Evitati izolarea. Unii angajati au tendinta de a se izola atunci cand sunt hartuiti moral. Se retrag din cercurile de colegi, iau masa izolat sau prefera sa nu vorbeasca cu nimeni. Este foarte important sa pastrati contactul cu acele persoane cu care va intelegeti bine, cu cei din departamentul de HR sau din consiliul angajatilor. Izolarea si diminuarea relatiilor dintre angajati constituie adesea scopul unui angajator abuziv.

Acordati atentie semnalelor timpurii ale unor posibile probleme de sanatate. Nu va neglijati sanatatea indiferent cat de incarcat este programul. Amanarea sau auto-amagirea ca va trece de la sine sunt principalii dusmani ai sanatatii. Apelati la medicul responsabil cu medicina muncii sau medicul de familie, sunt primele persoane care va ajuta.

Aveti curajul de a face o alegere benefica propriei persoane. Alegerea de a pleca dintr-un mediu abuziv sau semnaliza ceea ce va nemultumeste inseamna nu numai respect pentru propria persoana dar mai ales, inseamna respect fata de cei dragi. Acestia isi doresc alaturi o persoana sanatoasa, cu vitalitate si chef de viata ci nu o persoana epuizata fizic si psihic. Nu uitati ca banii trebuie sa ramana un instrument ci nu un scop.

 

de psihoterapeut Monica Dinulescu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *