Se intampla uneori ca viata de zi cu zi sa ne puna si in fata unor situatii greu de administrat din punct de vedere emotional. Sunt momente in care sefii par necrutatori, colegii sunt prea ocupati pentru a fi empatici si ca si cum acestea nu ar fi de ajuns, se poate intampla ca partenerul sa fie stresat fix in aceeasi perioada. Ce e de facut?

Inainte sa te lasi prada deznadejdii, aminteste-ti ca ai la indemana secrete mici cu efecte mari care te pot ajuta sa te reechilibrezi emotional chiar in momentul in care esti sigura ca vei ceda.

Aminteste-ti sa respiri profund. Citata de multe ori ca tehnica de eliberare a stresului, respiratia chiar functioneaza! Inspira puternic si expira pe gura, imaginandu-ti ca odata cu expiratia eliberezi incordarea si tensiunea nervoasa. Fa acest exercitiu de cateva ori si abia apoi reactioneaza. Cu siguranta reactia ta va fi una mult mai diplomata si mai inteleapta decat ar fi fost daca te-ai fi manifestat imediat. Tensiunea psihica genereaza cortizolul (denumit si hormonul stresului) care in concentratii mari are o actiune extrem de daunatoare asupra organismului.

Recorecteaza-ti postura corporala: indreapta spatele, ridica privirea din podea si zambeste. Toate acestea elibereaza instantaneu endorfinele in creier si automat te vei simti mai bine.

Misca degetele de la maini si de la picioare sau scutura mainile. Pare simplu dar are efect. Acest mic joc pe care cu siguranta l-ai practicat in copilarie are avantajul de a te reconecta  automat cu copilul interior. Urmarea? Relaxare imediata.

Reconecteaza-te cu natura. Daca ai ocazia, ia o pauza de 10 minute, iesi in aer liber si plimba-te putin. Evadarea din mediul inchis in care ai fost supusa stresului te ajuta sa te regasesti si sa iti pui in ordine gandurile.

Ofera-ti ceva oricat de mic ce iti poate aduce bucurie. Fie ca este vorba de ceva dulce, de o carte, de un cappuccino baut in liniste la o terasa sau pur si simplu de o ora in care doar sa te plimbi prin magazine, aminteste-ti sa iti oferi ceva tie insati in fiecare zi. Nu traim doar pentru responsabilitatile zilnice, traim si pentru a ne oferi bucurie, liniste si placere.  Este la indemana ta.

Acorda importanta medicinei holistice. Aminteste-ti ca ai la indemana ceaiuri cu efecte recunoscute de calmare, muzica de relaxare, helioterapia (inca ne putem bucura de soare), aromoterapia, reflexoterapia, acupunctura, masajul si multe alte forme de terapie special create pentru reechilibrare emotionala.

Constientizeaza ca este mai important sa-ti acorzi intelegere decat sa te acuzi. Poate ca ai partea ta de vina in incidentul care tocmai a avut loc insa daca iti repeti iarasi acest aspect, nu vei face decat sa te ancorezi si mai mult in starea de incordare deja creata. Rezolvarea problemei incepe cu acceptarea ei.

In final, aminteste ca orice dezechilibru emotional are efecte in timp asupra corpului tau. Pielea ridata, lipsita de stralucire, lipsa energiei si a chefului de viata sunt doar cateva dintre urmarile dezechilibrului emotional. Daca vrei sa arati bine este foarte important sa te simti bine. Acorda importanta modului in care administrezi stresul de zi cu zi si tine cont de faptul ca starile de nervi si tensiune psihica trebuie lasate sa tranziteze viata ci nu blocate.

de Monica Adriana Dinulescu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *